Opis produktu
„Pytajniaki” to 100 unikatowych kart konwersacyjnych z ciekawymi, niecodziennymi pytaniami, gra która celebruje (czyżby zanikający w erze Internetu?) zwyczaj prostej, prawdziwej i głębokiej rozmowy z żywym człowiekiem twarzą w twarz.
To gra, która:
- w prosty sposób integruje, zbliża,
- daje szansę lepiej poznać samego siebie i swojego rozmówcę,
- stwarza okazję do refleksji, śmiechu czy odkrycia czegoś nowego i interesującego.
Posłuchaj i zobacz co to są i do czego służą Pytajniaki:
Więcej filmów o Pytajniakach możesz zobaczyć pod tym linkiem: https://www.youtube.com/playlist?list=PLQrh02DKMtLt0nqj0BcCN_ctK_ISd1flt
Jak grać?
Pytajniaki można wykorzystać jako lodołamacz, sposób na lepsze i głębsze poznanie się uczestników warsztatu. Można również skorzystać z nich jako elementu szkolenia komunikacyjnego, gdy uczestników poprosimy o to, aby w trakcie rozmów zwrócili szczególną uwagę np. na:- aktywne słuchanie,
- umiejętność zadawania pytań otwartych,
- zapamiętywanie i przetwarzanie usłyszanych informacji,
1. Swobodne pogawędki
Każdy uczenik losuje jedną kartę. Na rozmowy będzie 20 minut. Zadaniem uczestników jest wstać i zaprosić uśmiecham do rozmowy inną osobę. Można poprosić aby wybierane były osoby, które najmniej znamy, co przyspieszy proces integracji grupy.
Osoby po spotkaniu się czytają kolejno sobie pytania i odpowiadają na nie. Po zakończonej rozmowie wymieniają się kartami i szukają kolejnej osoby do rozmowy.
Ponieważ są osoby mniej lub bardziej rozmowne warto wczesniej określić czas trwania rozmowy, np 3 lub 5 minut. Po tym czasie należy dać znać grupie, że jest czas na zmianę rozmówców.
2. Spotkania w małych grupach
Łączymy uczestników w małe grupy od 3 do 5 osób. W zależności od czasu przeznaczonego na grę, każda grupa losuje 1-3 pytań. Rozmowy w małych grupach mogą być też świetną okazją do nauki moderacji i kontroli konwersacji. W takiej sytuacji warto zwrócić uwage uczestników, że na rozmowę mają np. 20 minut i ich zadaniem jest również zadbanie o to aby każdy się wypowiedział i został wysłuchany.
3. Debata
Tą wersję można zastosować, gdy grupa nie jest zbyt duża i będzie czas na wypowiedź dla każdej osoby.
Prowadzący może wybrać pytania lub ktoś z uczestników może je losować.
Odczytujemy pytanie na forum, prowadzący odpowiada na nie jako pierwszy, następnie wypowiadją się inni uczestnicy.
Ta forma gry powoduje rozpoczęcie ogólnej debaty, ludzie inspirując się wypowiedziami opowiadają swoje historie, skojarzenia, szukają podobieństw i różnic między sobą. Często efektem jest dość chaotyczna debata z wieloma dygresjami.
Po zakończeniu takiej rozmowy należy spytać uczestników o ich odczucia:
- jak się czułeś/aś w trakcie tych rozmów?
- czy powiedziałeś/aś to co chciałeś/aś?
- czy czułeś/aś się wysłuchany/a?
- co Ci przeszkadzało, a co pomagało?
Po takiej rozgrywce uczesnicy bardzo często sami podają zasady dotyczące komunikacji, takiej jak: mówienie pojedynczo, nie przerywanie sobie, mówienie we własnym imieniu, pytania doprecyzowujące, itd ....
Przeczytaj też artykuł o wykorzystaniu pytań na szkoleniach >>> Lodołamacz dla dużej grupy
Co kupujesz?
Możesz wybrać czy chcesz kupić tom 1 czy tom 2. Pytania nie powtarzają się. W jednym tomie znajdziesz:
- 100 kart konwersacyjnych (6cm x 6cm) z niebanalnymi pytaniami otwartymi
- każda karta jest unikatowa: na tle pytań znajdują się fragmenty 100 stron z tzw. Cudownika, czyli rysunkowego dziennika Klaudii,
- instrukcja do gry,
- autorskie pudełko z ręcznie wpisanym numerem seryjnym oraz podpisem autorki.