Opis produktu
DLACZEGO KARTY INWENCJI?
Kreatywny potencjał to nasze wrodzone zasoby, po które możemy sięgać w każdej chwili. Zdarza się jednak, że trudno go czasem uwolnić. W takiej sytuacji potrzebujemy inspiracji – czegoś, co pozwoli nam ruszyć z miejsca. Bywa, że wystarczy wtedy jedna przypadkowa iskierka – jakiś bodziec, stymulant i widzimy jak znacznie zwiększa się nasza produktywność przy tworzeniu nowych idei.
Właśnie dlatego powstały "Karty inwencji" - proste narzędzie pozwalające myśleć bardziej twórczo, zwiększać obfitość i jakość generowanych pomysłów.
DO CZEGO KARTY?
Karty mogą Ci posłużyć do różnych celów. Dzięki nim możesz np.:
- poszukiwać nowych rozwiązań problemów i wyzwań, przed jakimi stajesz,
- tworzyć koncepcje nowych produktów i usług,
- wymyślać nowe scenariusze prezentacji, opowiadań, filmów czy eventów,
- generować pomysły na usprawnienia procesów w zarządzaniu firmą,
- poszukiwać alternatywnych rozwiązań dla osobistych decyzji i wyborów,
- tworzyć nowe idee i pomysły artystyczne.
Zresztą to Ty wiesz najlepiej w jakim celu chcesz wykorzystać własną kreatywność, więc być może karty posłuż Ci w zupełnie inny sposób?
JAK POWSTAŁY KARTY?
Treść poszczególnych kart powstała w oparciu o przegląd najskuteczniejszych metody pracy kreatywnej oraz sprawdzonych sposobów postępowania z problemami. Znajdują się więc tutaj metody inspirowane uniwersalnymi zjawiskami psychologicznymi, technikami pracy inżynierów i wynalazców, czy konkretne przykłady odkryć lub wynalazków.
Znajdziesz tu m.in. adaptację stworzonej przez twórcę „burzy mózgów” Alexa Osobrne’a metody SCAMPER, technikę pracy stosowaną przez Walta Disneya, Piramidę Skojarzeń - technikę opracowaną przez pedagoga Janusza Kujawskiego, uproszczoną metodę CIRCEPT (A. Kaufmann, M. Fuster, A. Drevet), elementy TRIZ (H. Altszullera), czy Kwiat Lotosu – metodę, którą opracował Yasuo Matsumura – japoński konsultanta ds. zarządzania.
DLA KOGO KARTY?
Karty mogą być stosowane przez każdą osobę, która pragnie zwiększać ilość i jakość tworzonych pomysłów. Mogą z nich zatem korzystać zarówno osoby pracujące w biznesie kreatywnym (np. pracownicy agencji reklamowych), scenarzyści i pisarze, jak i osoby pracujące z innymi w celu wywołania zmiany, czy rozwoju (np. nauczyciele, coachowie).
JAK PRACOWAĆ Z KARTAMI?
Karty mogą służyć zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej. Ikony na kartach stanowią sugestię co do warunków lub zasobów sprzyjających danej metodzie. Nie należy jednak traktować ich rygorystycznie. Karty mają być przede wszystkim inspiracją, więc zapewne samodzielnie odkryjesz swój własny sposób i styl pracy z tym narzędziem.
Co kupujesz?
Możesz kupić wersję pierwotną zwierającą 31 kart lub wersję rozszerzoną zawierającą 50 kart.
- karty o wymiarach 10x14 cm
- wprowadzenie
- tekturowe etui
Autor:
Marek Staniszewski - wykładowca, trener, doradca, autor. Twórca i trener metody rozwojowej: „Improwizacja – Znaczenie – Prowokacja”. Pasjonat strategii komunikacji. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: "Atlas strategiczny" i "Strategiczny podstęp", "Tak na marginesie strategii" oraz współautorem książki "Portret klienta". Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.