Opis produktu
Dziś, gdy w szkole tak wiele dzieje się w obszarze tolerancji, hejtu, budowy relacji. Szkoła dziś, to też nie tylko mury za którymi wydarzają się i tam zostają powodzenia i niepowodzenia młodych ludzi. Media społecznościowe i wszechoobecny internet spowodowały, że doświadczenia szkolne często stają się publiczne. W dbałości o radość i dobre życie powstał ten zestaw.Zestaw oparty jest o trzy historie. Uczniowie mają okazję poćwiczyć asertywne rozmowy. Poznają znane modele informacji zwrotnej oraz siłę motywacyjną komunikatów.
- GRA SZKOLNY FEEDBACK przebiega w 3 rundach, w których uczestnicy uczą się zasad skutecznego przekazywania informacji zwrotnej. Do każdej talii dołączony jest opis sytuacji, w której pojawia się potrzeba udzielenia feedbacku. Jest tu skomplikowana relacja Zosi z młodszym bratem Leonem, historia trójki uczniów — Julki, Tośki i Janka, zaangażowanych w przygotowanie prezentacji na konkurs oraz konflikt wartości pomiędzy dwoma młodymi dziennikarzami Ksawerym i Szymonem. Celem każdej rundy gry SZKOLNY FEEDBACK jest ułożenie prawidłowej informacji zwrotnej, znajdującej się na czterech dymkach. Najwyżej punktowana jest wypowiedź asertywna, minimalne punkty można otrzymać za samo podjęcie próby wypowiedzi asertywnej (chociaż jest to wypowiedź pseudoasertywna). Wypowiedzi agresywna i uległa nie są punktowane. W grze mają znaczenie wszystkie sformułowania i liczy się ich wydźwięk. Uczestnicy gry otrzymują punkty za treść i kolejność wypowiedzi oraz dowiadują się o modelach DEEP i FUKO. Historie postaci ze scenek pedagog wykorzystuje do nauki techniki zwanej FEEDFORWARD, która koncentruje się na zmianie zachowań. Osoby, które dostają informację zwrotną na temat swojego zachowania, są zapraszane do szukania wyjścia z zaistniałej sytuacji lub innego postępowania w przyszłości.
- Samo poznanie modeli informacji zwrotnej (DEEP i FUKO) nie wystarczy, żeby asertywnie zwracać komuś uwagę. Trzeba jeszcze nauczyć się odróżniać wypowiedzi. W tym celu została stworzona GRA UFO. W każdej z trzech talii znajduje się 15 wypowiedzi powiązanych z historiami z GRY SZKOLNY FEEDBACK. Gra UFO ma stanowić pretekst do dyskusji o sile komunikatów, ich działaniu motywacyjnym oraz o „zwrotach zapalnych” używanych podczas udzielania informacji zwrotnej.
- Inną formą uczenia się prawidłowego dawania informacji zwrotnej jest odgrywanie scenek. Do tego celu zostały stworzone KARTY ROLI. Ćwiczenia mogą przebiegać w atmosferze zabawy i improwizacji. Teatr Forum daje szansę nie tylko na refleksję, ale również na trenowanie różnych sposobów rozwiązywania problemów. Jest to interaktywna forma teatralna, która została stworzona przez brazylijskiego praktyka dramy, pedagoga i reżysera Augusto Boal’a. To metoda pracy z grupą z pogranicza teatru i edukacji, która w odróżnieniu od tradycyjnego teatru zezwala widowni wejść na scenę. Inną propozycją ćwiczenia uczącego prawidłowego dawania informacji zwrotnej jest równoległe odgrywanie tych samych scenek. Osoby z tą samą tożsamością mogą prowadzić dyskusje i debaty.
W ZESTAWIE 1 - Rozmowy między uczniami:
MISJA LEONA 1 | 1
- GRA SZKOLNY FEEDBACK (karta z opisem sytuacji z Leonem + 16 kart dialogowych + 2 karty z rozwiązaniem + karta z punktacją)
- GRA UFO (15 kart z komunikatami dotyczącymi sytuacji z Leonem, 72 kartoniki UFO, 8 kartoników z punktacją)
- 2 KARTY ROLI
PERFEKCJONIZM JULKI 2 | 1
- GRA SZKOLNY FEEDBACK (karta z opisem sytuacji z Julką + 16 kart dialogowych + 2 karty z rozwiązaniem + karta z punktacją)
- GRA UFO (15 kart z komunikatami dotyczącymi sytuacji z Julką, 72 kartoniki UFO, 8 kartoników z punktacją)
- 2 KARTY ROLI
FEJK KSAWEREGO 3 | 1
- GRA SZKOLNY FEEDBACK (karta z opisem sytuacji z Ksawerym + 16 kart dialogowych + 2 karty z rozwiązaniem + karta z punktacją)
- GRA UFO (15 kart z komunikatami dotyczącymi sytuacji z Ksawerym, 72 kartoniki UFO, 8 kartoników z punktacją)
- 2 KARTY ROLI
Do zestawu dołączona jest instrukcja gry. Opis scenek + KARTY ROLI w formie pdf. do wydrukowania dla większej ilości osób (Teatr Forum i zwielokrotniona tożsamość).
Aby rozegrać grę w oparciu o rywalizację potrzeba więcej zestawów, np. 4.